fbpx

EURECA – Analiza i raportowanie danych

obszar Business Intelligence & Data Discovery

 

Światowa jakość w polskiej cenie.

Funkcjonalność Eureca Pulpity jest polską receptą dla menedżerów, controllerów i analityków, którzy chcą w 5 minut przygotować bardzo zaawansowaną analizę i/lub mieć szybki dostęp do istotnych informacji prezentowanych w postaci rozbudowanych dashboardów. Do tej pory takie możliwości oferowały jedynie globalne rozwiązania takie jak Tableau czy Qlick View, których polityka licencyjna często się zmienia, opłaty są naliczane w walutach obcych i nie mają interfejsu w języku polskim.

Eureca Pulpity pozwala przedstawiać dane firmy za pomocą zaawansowanych wizualizacji, które spełniają oczekiwania zarówno:

  • menedżerów, którzy chcą pokazać na jednym ekranie istotne informacje z wielu źródeł (one page reporting),
  • jak również zaawansowane wymagania analityków i controllerów, którzy potrzebują wgłębiać się w szczegóły i wyszukiwanie cennych informacji (data discovery).

Dane mogą przybrać formę zarówno tabeli, diagramu czy wskaźnika. Istnieje możliwość zagłębiania się w informacje poprzez drill-down na wykresie jak i wyświetlenie szczegółów. Na pulpicie możemy zamieścić również komentarz i informacje opisowe. Typowe obiekty do prezentacji danych to: wykresy, tabele, wskaźniki, kafelki i mapy.

Funkcjonalność ta jest dostępna zarówno dla controllerów  i analityków finansowych jako:

  • najmniejsza konfiguracja systemu controllingowego Eureca – jednostanowiskowa opcja Eureca Pulpity
  • w ramach licencji tzw. grubego klienta obejmującą całą funkcjonalność Eureki (opis wszystkich funkcji) oraz dodatkowo dla menedżerów (w przeglądarce internetowej).
  • a także można korzystać z samodzielnej aplikacji , dostępnej pod marką OneLook

Co istotne, aplikacja posiada mechanizmy które pozwalają szybko i łatwo korzystać z danych, z różnych źródeł. System łączy funkcjonalność tradycyjnych rozwiązań Business Intelligence (praca na kostkach OLAP), z tymi nowoczesnymi (tzw. self service BI), które dają możliwość łatwego budowania interaktywnych wizualizacji czerpiąc dane zarówno z hurtowni danych jak i własnych źródeł (bazy danych, pliki csv czy Excel).

Aplikacja wspomaga koncepcję „one page reporting” prezentując w czytelnej formie informacje dotyczące konkretnego kontekstu, a nie wyłącznie konkretnego systemu informatycznego.
Przykładowe pulpity wykonane w systemie w ciągu kilku minut (od pobrania źródła danych do wykonania dashboardu):

Można bezpłatnie przetestować tę funkcjonalność systemu. Do wersji próbnej aplikacji dostępny jest dedykowany materiał e-learning. Zarówno obsługa systemu jak i materiały szkoleniowe są języku polskim.

Więcej informacji o naszych aplikacjach BI:

Analiza wielowymiarowa danych

Analizy wielowymiarowe oparte są na danych z kostek OLAP. Kostki zawierają zarówno dane liczbowe jak: ilości, wartości, ceny, marże, koszty jednostkowe, ceny czy rabaty,
a także informacje opisujące te liczby (czyli wymiary i cechy) np. region, produkt, MPK, działanie, składnik płacowy, perspektywa BSC.

Kostki OLAP mogą być utworzone zarówno we współpracy z działem IT (hurtownia danych i integracja z dowolnymi systemami ewidencyjnymi) jak i z poziomu samego systemu EURECA (kostka budżetowa, dowolna kostka zasilana danymi z Excela lub z formularzy). Dane można analizować w kilku narzędziach za pomocą tabel i diagramów przestawnych, a także zapytań ad hoc

Dla użytkowników MS Excel w raportowaniu.
Analizy XL ENT oraz statyczne raporty budżetowe

Raportowanie w systemie EURECA może odbywać się za pomocą dwóch narzędzi:

  • Kreator Analiz XL ENT daje możliwość zbudowania dowolnego raportu z poziomu użytkownika – tzw. self service bezpośrednio w skoroszycie Excel.
  • Reporting Services – dowolne raporty zbudowane w tym narzędziu mogą być publikowane przez przeglądarkę internetową jak i wysyłane mailem (w formacie Excel, pdf, tiff).

W raportach XL ENT użytkownik pracuje bezpośrednio w Excel’u i ma dostęp do bardzo ciekawych funkcjonalności jak choćby praca z parametrami (dzięki czemu wyświetlane są wyłącznie potrzebne informacje bez konieczności pobierania wszystkich danych do pliku), a także dodatkowych typów wykresów (analiza odchyleń i waterfall).

POWER BI, TABLEAU, QLIK, inne BI

Jeżeli w Państwa organizacji w obszarze Data discovery czy Business intelligence  są już wykorzystywane globalne narzędzia takie jak Tableau Software, Power BI czy Qlick View to potrafimy integrować się ergonomicznie i sprytnie kosztowo tymi takimi rozwiązaniami.

Eureca może pełnić rolę systemu do planowania, budżetowania i kalkulacji oraz wielowymiarowej bazy danych zasilając danymi rozwiązania Business Intelligence (DATA MART BUDŻETOWY).

Pomagamy także pozyskiwać, przygotowywać  i modelować  dane na potrzeby tych globalnych narzędzi. Nawet najlepsze narzędzia wskazywane w raporcie Gartner Group nie wspomogą menedżerów jeśli będą nawet w bardzo atrakcyjnej formie prezentować dane niewiarygodne, niespójne lub nieaktualne.

Co istotne, posiadamy i rozwijamy kompetencje w zakresie Power BI oraz Tableau. Znamy te narzędzia i dodatkowo potrafimy doradzić jak je sprytnie wykorzystać i uzupełnić ich funkcjonalność integrując je z naszymi autorskimi systemami.