EURECA – obszar Business Intelligence & Performance Management

Pełna funkcjonalność systemu Eureca, wypełnia kryteria systemów klasy Business Performance Management i Business Intelligence (definicje), według których swoje raporty globalnych rozwiązań przygotowuje Gartner Group (Magic Quadrant for BI oraz Magic Quadrant for Corporate Performance Management)

System Business Intelligence & Performance Management Eureca to polskie rozwiązanie, lokalne i z tego powodu nie jest ujmowane w zestawieniach Gartner Group. Jednak na co dzień, na polskim rynku Eureca z powodzeniem konkuruje nie tylko kosztowo, ale też funkcjonalnie z takimi globalnymi systemami jak:

Prophix, IBM Planning Analitics, Infor, Adaptive Insights, Solver, Oracle, Tableau, Power BI czy Qlick View

Platforma Eureca dostępna jest w trzech opcjach:

  • Desktop Pulpity
  • Desktop All-in-One
  • Serwer

Opcje te różnią się ceną, funkcjonalnością (od raportowania do obsługi większości procesów controllingowych), zakresem usług, dostępem (interfejs, liczba użytkowników i praca grupowa).

EURECA DESKTOP PULPITY

Pulpity menedżerskie (kokpit, dashboard) to funkcjonalność systemu, która odpowiada za obszar Business Intelligence.
Co istotne, ta funkcjonalność aplikacji Eureca została w 2018 roku mocno rozbudowana dzięki wykorzystaniu nowych możliwości technologii w obszarze wizualizacji.

Eureca Pulpity Menedżerskie pozwala przedstawiać dane firmy za pomocą zaawansowanych wizualizacji, które spełniają oczekiwania zarówno menedżerów, którzy chcą pokazać na jednym ekranie istotne informacje z wielu źródeł (one page reporting), jak również zaawansowane wymagania analityków i controllerów, którzy potrzebują wgłębiać się w szczegóły i wyszukiwanie cennych informacji (data discovery).

Dane mogą przybrać formę zarówno tabeli, diagramu czy wskaźnika. Istnieje możliwość zagłębiania się w informacje poprzez drill-down na wykresie jak i wyświetlenie szczegółów. Na pulpicie możemy zamieścić również komentarz i informacje opisowe.

Typowe obiekty do prezentacji danych to: wykresy, tabele, wskaźniki, kafelki i mapy.

Więcej o tej funkcjonalności w serwisie produktowym:

Przykładowe pulpity z obszaru Business intelligence w systemie Eureca:

DESKTOP ALL-IN-ONE

W tej opcji Eureca oferuje pełną swoją funkcjonalność controllingową dla pracy jednostanowiskowej. Zawiera dostęp do Desktop Pulpity. Jest to ciekawe rozwiązanie dla firm gdzie osoba odpowiedzialna za controlling (controller, analityk czy finansista) chce szybko uprawnić procesy controllingowe. Informacje zarządcze z systemu są przekazywane do menedżerów w formie gotowych raportów (do odczytu a nie do edycji). W ten sposób można szybko usprawnić pracę controllera przy niewielkich nakładach finansowych (od 417 zł miesięcznie). Od połowy 2018 roku wersja desktop dodatkowo zawiera moduł Pulpity Menedżerskie.

Dane są pobierane i przetrzymywane w bazie MS SQL i analizowane z wykorzystaniem kostek OLAP. Uzupełnieniem w tej opcji są szkolenia on-line a także szkolenia otwarte i dostęp do hot-line w języku polskim.

Przykładowe ekrany z systemu Eureca –  do controllingu i zarządzania efektywnością
(performance management):

SERWER

W tej opcji Eureca zapewnia pełną swoją funkcjonalność controllingową oraz dostęp grupowy do systemu. Menedżerowie mogą samodzielnie generować raporty/pulpity lub edytować już te gotowe przygotowane przez controlling. Wdrożenie jest poparte budową hurtowni danych, która znacznie podwyższa jakość danych i umożliwia zestawienie danych z różnych źródeł.

Eureca jest narzędziem dla całej organizacji. Dodatkowo znacznie usprawniamy realizację takich zadań jak: zbieranie i weryfikacja danych, prognozowanie, kalkulacje i ocenę rentowności (klientów, produktów i usług), rachunek kosztów działań (ABC), controlling w HR, zbudowanie centrum dowodzenia dla menedżerów. Użytkownicy mogą wykorzystać gotowe modele predefiniowan.

Wdrożenie systemu obejmuje szkolenia controllerów, menedżerów i działu IT. 

Szczegółowa funkcjonalność systemu Eureca jest opisana w dedykowanym serwisie produktowym:

polski